rotary compressor

  • sjef

    weet er iemand waarom bijna geen rotary compressors voor de commerciële koeling wordt toegepast?

    Alvast bedankt

  • sjef

    niet allemaal tegelijk:D

  • terpstra

    net als de reacties, te stil????(:D

  • sjef

    Waarschijnlijk is het dan de kennis die ontbreekt. Wat een boer nie kent vreet ie niet. Terwijl dit toch eigenlijk goede compressors

    zijn stil ,efficiënt ,goedkoop, klein

  • hanske101

    duurder dan een “normale ”compressor denk ik,

    kunt ze ook moeilijk gebruiken in dien pump down regeling is toch

  • sjef

    Dat bedoel ik! Nee Hans is goedkoper en pump down is geen probleem. Verder nog een voordeel. Geen opschuimen van olie want

    persdruk is carterdruk

  • Peter R

    vergelijk eens een CAJ2446Z en een RGA2446Z de CAJ bij -35°C 597W de RGA 582W bij -10°C CAJ 2176W de RGA 1696W de iA en het gewicht is anders beide R404a

  • sjef

    Dit is een mooi voorbeeld Peter, je ziet dat ze qua capaciteit niet ver van elkaar liggen. Daarentegen moet de caj 26cm3 verplaatsen

    en de rotary maar 16cm3 dus met bijna de helft verplaatsing dezelfde cap. De caj weegt maar liefst 23kg en de rotary 13kg

    de caj trekt overigens ook nog eens meer stroom.3.8ampere tegen de 3.2ampere van de rotary.

  • Peter R

    sjef

    dat klopt alleen heb ik hier geen kompleet aggregaat vorr de RAG gevonden ik heb het nooit geprobeerd om een RAG voor een vriescel te gebruiken maar het is te proberen het prijsverschil is ook niet groot en het geluid ? als ze net zo lopen als in een AC dan is dat mooi

  • sjef

    Ja waarom niet? Warmte pomp verdampt ook laag, misschien dat olie een issue wordt of de hoge eindtrap. Maar mischien dat er

    mensen zijn die dit hebben toegepast. In de transportkoeling wordt het wel gebruikt. De aggregaten zijn bij de ECR verkrijgbaar

    maar dan horizontaal roterend