Verwijderings bijdrage

• Dieuwert-Jebbe

Hoi,

Ik heb een tijd geleden een lijst ergens gezien met bedragen welke moeten worden berekend voor als verwijderings bijdragen.

Hierin werden 3 cat. gememaakt aan de hand van koudemiddel.

Nu stond er bv >300kg moest je iets van ?175,- betalen.

Zover ik het dan snap betaal je bij de aanschaf van een nieuwe installatie ?175,- en stel na 20 jaar wil je de installatie weg laten halen. Dan moet de installateur hem geheel kosteloos verwijderen.

Als je nou een beetje pomp installatie neem met een 2 ton R22 er in om een voorbeeld te noemen. Dan red je het niet met die 175 euro.

Hoe zit dit?

(ik heb de voorwaarden nagekeken en daarbij kon ik niks bijzonders vinden dat die niet geld voor custommade installatie's)

• hen vdk

Dieuwert-Jebbe, je schreef

"Dan moet de installateur hem geheel kosteloos verwijderen.:

Dat is zeer zeker niet zo.

Het innemen zou wel kunnen ,maar dan mag je eisen dat hij volgens de wet is gesloopt en wordt afgevoerd.

En daar moet je gewoon voor betalen.

De NVKL sectie heeft ooit het voorstel gehad om zo,n bedrag vastte stellen dat iedere installateur verplicht was om bv. een splitje te slopen.

Al kwam dat van de bouwmarkt.

In gedachte zag ik me al wagons sloopsplitjes importeren om daar dan 175 euro voor te vangen.

Het gezond verstand besliste uiteindelijk anders.

Trouwens het inleveren lukt me nog steeds nergens anders ,dan bij de

oud ijzerhanderlaar.

Ben benieuwd naar ervaringen

groeten hen

• p.ouwendijk

Volgens mij gaat dit alleen op voor kant en klare meubels.

Als je een koelcel koopt bij bv poly of veld dan betaal je toch ook geen verwijderingsbijdrage.

groet piet ouwendijk

• Dieuwert-Jebbe

Maar een koelmeubel met een koudemiddelinhoud van meer dan 300kg dat vind ik een beetje veel (om een vergelijking te maken).

Als je een installatie boven de 5kg heb dan praat je toch al snel over een installatie welke je niet zomaar kan afvoeren.

Maar inderdaad wat Hen al aangaf misschien zijn er inmiddels ervaringen op dit gebied.

• Bart

Ik vind de tarieven van de verwijderingsbijdrage van kant en klaar meubeltjes ook aan de hoge kant tot 100 kg. bijvoorbeeld 20 euro.

Om een voorbeeld te noemen hoeveel ijsblokkenmachines worden er niet verkocht door food en non-food bedrijven als sligro, hanos e.d.

Deze nemen de oude machine echt niet mee terug, en ik denk dat veel van dat soort kapotte apparaatjes rechtstreeks in de container van de eindgebruiker belandt.

Ik zou best wel eens willen weten hoe vol dat potje van de NVMP zit.

Hoeveel items met verwijderingsbijdrage zijn er vorig jaar verkocht?

en hoeveel items zijn er ingenomen en gesloopt?

Lijkt me leuk om dat eens te horen

• Hans Erkelens

Deze gewichtklassificatie betreft het gewicht van het (stekkerklare) koelapparaat, en heeft geen betrekking op de inhoud koudemiddel.

• peter van dien

Hallo beste mensen

Ik heb dit onderwerp al eens aangesneden maar kreeg weinig gehoor waarschijnlijk raakt jullie portomonee leeg en nu wordt het wel menes

Wij kunnen alles kwijt bij HMS in den haag voor het vastgestelde bedrag maar heeft de NVKL in het verleden niet gezegd dat de verwijderingsbijdrage achterlijk hoog moest zijn? wie moest hier voorop lopen in europa? en wie betaald het gelach?

en wie doet er iets aan?

ik weet het wel de rotzooi dumpen in zoetermeer bij jullie club

Er is geen eenheid in de koelwereld waarschijnlijk alleen in den haag wij kleine ondernemers waarschuwen elkaar voor bv. slechte betalers, oplichters enz. en gaan daar dan ook niet heen.

een eenvoudig voorbeeld,

je loopt jaren achtereen bij een klant de storingen te doen en soms dag en nacht en dan zie je ineens een ander koelbedrijf iets nieuws naar binnen brengen zo een klant is bij ons en bij mijn colega's niet meer aan de beurt dat is pas samenwerken

peter

• RonaldP

Betaalt die oudijzerhandelaar dan alleen de schrootprijs of betaalt hij dan de verwijderingsbijdrage?

• hen vdk

de marktprijs en dat is voor een aanhanger vol al snel 300 euro.

zwart voor personeel natuurlijk.

• Phoenix Blue

O dat gaat dan niet in de personeels pot voor een leuk dagje uit ;-)