Verwijderings bijdrage

• RonaldP

Dat is een stuk beter dan die 175 euro.

Maar die moet toch ook gewoon ergens op te halen zijn?

Peter had het over een adres in Den Haag (HMS) maar dat zal toch niet het enige adres zijn?

Wat ik trouwens ook wel interessant vind hoe de NVMP uit denkt te maken dat het hier om een werkelijke installatie gaat.

Iedere installateur keurt wel eens een compressortje hier, een verdampertje daar en een condensortje af.

Veeg ze bij elkaar en je hebt een “installatie”.

Ik wil niks opgooien hoor, maar ik voorzie toch ernstige tekorten bij de NVMP.

• hen vdk

Verkeerd gelezen ?

Juist wel dus.

gr. hen

• peter van dien

Hallo

HMS staat voor Haagsche Millieu Service daar betaal je gewoon het maximum het werkt voor de gemeente ook hier halen ze het koper eruit wat door ons betaald is en dat gaat naar een opkoper en wij kunnen het nergens inleveren.

als ik een vrieskist inlever met een gewone deksel dan betaal ik € 15.00 maar is het dezelfde kist maar dan met vb een schuifdeksel dan betaal je € 150.00 dan is het plotseling een bedrijfskist, een klein gamco enkeldeurs koelkastje met glasdeur kost € 175.00 en je moet het brengen

het hele schilderswijk pleurt 5 dagen in de week het vuil naar buiten maar dan ook alles ook koelkasten, motor blokken accu's ed. en de gemeente komt het dan gewoon opruimen.

zie ook stickers

peter

• hen vdk

Hoi Peter,

Wij vullen kisten en kasten (2 deurs 15oo ltr) met oud ijzer.

Het zijn mooie verzamelbakken en zo brengt het nog wat op.

Zonder compressor zijn het geen koelingen.

De compressoren voeren we apart af naar oud ijzerhandelaren.

De olie hebben we er wel uit laten lopen.

Die olie voeren we af vor 1 euro per liter naar een erkende olieophaler.

(ik hoorde dat die dat weer exporteerd ?)

groeten hen

• peter van dien

Hen,

Als ik een koeling 3 weken geleden een smeva wandkoeling gesloopt het waren alleen maar losse stukken ik moest hiervoor betalen omdat de man beweerde dat er freon in de isolatie zat dus de volledige prijs betalen of menemen.

het is te gek

peter

• hen vdk

Bij mijn oud ijzerhandelaar komen ze waarschijnlijk nooit.

Lijkt me ook niet veilig als je aan hun broodwinning komt.

Zelfs de fiscus had er jarenlang een gunstige regeling mee.

Nu je panelen.

In mijn omgeving (zuid nederland )worden nogal veel cellen gebouwd met

panelen voor een paar tientjes.

Ik weet het niet zeker maar ik dacht uit Polen.

Ik zal m'n oude lekzoeker (vlam) nog eens tevoorschijn halen en daarop testen.

Wie weet , zijn ze daarom zo goedkoop.

Dan de isolatieplaten in de bouw.

Er worden regelmatig isolatieplaten gesloopt van voor 1990.

Daarin zit CFK en Broom (brandwerend)

Niemand die daarop let.

CFK -PUR schuim bussen.

Een bekende panelenbouwer uit de ………….. liet een vriescel opbouwen door een buitenlandse montageploeg.

Ik heb zelf de Purbussen gezien ,waarop stond “drijfgas 134 a.”

Waar maken we ons dus nog druk om.

De Finnen en Russen doen dat zeker niet ,want die vinden de opwarming

een kans voor hun toekomstige energie.

Eerstdaags is er een ,formule EEN race, op een stuk nieuwe autoweg.

Alleen maar PR voor Rijkswaterstaat en de aannemers.

Daar gaat meer de lucht in op een middag dan alle servicewagens van koeltechniekers in een jaar extra de lucht in laten gaan door te hard rijden.

en dat laatste mag niet.

Zo kan ik nog wel lang doorgaan ,maar daar heb ik ondertussen genoeg van.

Steeds vaker denk ik; “Bekijk het maar”

gr. hen

• peter van dien

Hen

ik ben bijna 60 jaar en dacht 5 jaar geleden met ophouden zoals het er nu naar uitziet is de verkoop van mijn bedrijfje geen ene moer waard dus ik blijf werken tot mijn 65 jaar er zullen altijd jongeren colega's zijn die zeggen dat ik het verkeerd heb gedaan deze wil ik uitnodigen om voor één euro de 6 getallen van mijn lotto formier goed in te vullen dan vul ik zelf de kleur in en als het goed is ingevuld dan gooi zondermeer mijn telefoon de zee in en die klante die ik heb die zeuren dagelijks dat alles veel te duur is.

ik heb vorige week een vriescelletje aangeboden voor 10.990.00 euro de man viel bijna dood neer van de prijs hij had al een prijs van 7.800.00 euro voor dezelfde cel hij dacht bij mij nog iets voordeliger te zijn wat zijn dit voor koelbedrijven korte termijn denkers of is dat de jeugd die zegd dat ik het verkeerd doe.

Ik heb er echt geen zin meer in

Ik ben GEEN lid meer van de NVKL

peter

• Dieuwert-Jebbe

Hen,

Ik herinder me nog een topic op dit forum waarin stond dat de drijfgas welke wordt gebruik in die lucht toeters voor bij voetbval wedstrijden ook bestaat uit R134A

ik weet het niet zo uit mijn hoofd. maar ff een gokje de soortelijke massa van R134a bij 20 graden is misschien 0.8kg

laat zeggen dat er 1 liter in een busje gaat dus 0,8kg R134a per bus welke in een voetbal wedstrijd er door heen gaat.

Laat zeggen dat ongeveer 5000 mensen zo'n ding hebben.

500x0.8kg=400kg R134a welke zo de lucht in schiet… en wij maken ons druk om een paneel welke wordt gebruikt voor een koelcel….

waarom doet men hier niks aan.

• hen vdk

Peter,

Een ding hebben we zeker gemeen en dat is de leeftijd.

Alleen bij mij zie je dat nog niet zo direct. (?)

Dus niet te somber want dan lijk je straks ouder dan je bent.

gr. hen

• p.ouwendijk

400 Kg.= eigenlijk 4000 Kg. ( 5000 x 0.8 )

Maar er is in scheveningen een reder die doet of nu deed er maar liefst de lullige

hoeveelheid van 16000 Kg. per jaar in. naam van de boot 't farent fergiet?

Buiten de 12 mijls zone

Creatief toch ivm de freonhuidhouding.

Ik heb een klant die had z'n personeel de machinekamer op laten ruimen waren

er diversen logboeken weggegooid stom maar dat gebeurd ook.

Krijgt de beste man toevallig controle klein probleem zou je zeggen

Krijgt die man toch een boete zo hoog dat durf ik nog niet eens te zeggen.

Voor papier en er was nog geen Kg. gas bij gegaan.

Wat moet je dan niet krijgen voor 16 ton R22

En wij ons maar druk maken.

Het wordt tijd voor een koeltechnische revolutie want je wordt er toch helemaal

mesjokke van de kantoormalloten.

groet piet ouwendijk