Weet iemand of er flow switches (mechanisch of electronisch) bestaan die op een zeer kleine flow kunnen schakelen zonder al te veel weerstand?
Met een kleine flow bedoel ik ca. 100 l/h
Hoe fijner die apparaten ,hoe duurder , zou me verbazen als TSI niets heeft liggen daarvoor
of misschien dit : microfoon flowschakelaar ? (zelf nog nooit gebruikt )
http://www.alaxa.nl/index2.htm
goedkoop :
in de zwembadtechniek gebruiken ze meestal een “glazen”-buis met een vlotter en contactschakelaar die op de vlotter reageert,
tenminst ! als de werkdruk niet te hoog is (ik denk max 2,5bar) en diameter niet al te groot is en stukje verticaale leiding.
Alvast dank voor de reacties. Het moet echt een flowmeter zijn. Drukschakelaars (zoals bij een wasmachine) voldoen niet. Het apparaat is nu “beveiligd” met een drukschakelaar, echter als de uittrede wordt geblokkeerd is er wel druk maar geen flow.
Drukverschilmeting zou misschien een optie zijn, maar ik wacht even de reactie van de klant af. Deze werkt volgens een streng kwaliteitscontrolesysteem en was er altijd van uit gegaan dat de machine op flow was beveiligd. Het hele protocol staat nu op z'n kop.
Als de vraag komt wil ik mijn huiswerk alvast gedaan hebben.
ik denk dat hij een TA-regelafsluiter bedoelt !?
Met een TA -Afsluiter kun je de juiste debiet regelen
met behulp van een TA-meetkoffer kun je de hoeveelheid aflezen evenals drukverschil over je ta-afsluiter die bij dat gewenste debiet hoort.
handig om de drukverschilschakelaar precies op juiste debiet af te stellen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?