flow switches voor zeer kleine flow

• mobel

je monteert een TA-regelafsluiter op de leiding en over je TA een drukverschilschakelaar ,j

e regelt het debiet op juiste hoeveelheid met TA-afsluiter en meet het drukverschil erover ,,en daarna stel je de juiste min schakelpunt in op je drukverschilschakelaar .

de TA-afsluiter kun je dan simpel met een imbus sleutel blokkeren zodat niemand met zijn poten aan kan draaien. werkt perfect

• peter van dien

Hoi,

het schijnd een moeilijk probleem te zijn informeer eens op http://www.leiderdorpinstruments.nl/Nederlands%20Web/Warmtemeter/ misschien dat hun je kunnen helpen maar het is niet goedkoop.

en wat betrft een TA regelaar daar heb je niets aan je kan alleen de max hoeveelheid doorstroming regelen en vastzetten alleen op de max hoeveelheid je kan het nog steeds dichtdraaien ik heb deze regelaars op de plank staan het fabrikaat is TOUR & ANDERSSON HYDRONICS AB (TA HYDRONICS)

peter

• Ron

Ik heb nooit geschreven dat je een TA regelkraan moet gebruiken maar ik bedoel meer de soort meting die hier op plaats vind.

Inderdaad is een TA regelkraan een Tour en Andersson (debiet) regelkraan

In principe word over een instelbare opening de drukval gemeten die dan word omgerekend naar een debiet.

Als je dit andersom benaderd kan je over een vaste opening een vaste drukval verwachten (logisch) Die kan je dan doormiddel van een drukverschil pressostaat bewaken.

Geen flow is geen drukverschil en dus in dit geval een andere stand van de pressostaat.

De zelfde meting zit ook op luchtbehandelingskasten voor filterbewaking.

Een simpel pressostaatje die voor en na het filter meet

• Cor

de SI1000 24V-DC

of de SI1006 220V AC

super flowswitch (electronisch) en kun je perfect afstellen, echter zijn niet goedkoop……

www.ifm.de