vergoeding weekeind dienst

• henvdk

Wat naar voor je expertr ,om dit te moeten lezen.

Ik had het ook zeker niet voor jou bedoeld.

Al 35 jaar doen wij dat zo en dat zonder klachten van “betrokken” medewerkers.

Alle werkuren worden volgens Cao overuren tarief betaald en die 27,50 zijn extra voor als je nou slaapt of werkt.

Alleen monteurs met de juiste mentaliteit komen hier voor in aanmerking en zijn trots dat ze de “kar ”mee trekken aan de VOORKANT.

Daarom zitten ze ook een een speciale functiegroep en verdienen meer dan jij waarschijnlijk ooit zult krijgen.

Volgens mij heb jij daar nog nooit van gehoord.

Ook is het zo dat wij nu eenmaal niet zomaar iedereen aannemen.

Droom maar verder over je 50 euro per dag.

met onvriendelijke groeten henvdk

• expertr

beste henvdk sorry hoor wilde je niet zo aanvallen !! wat jij denkt dat ik verdien ,

je zou je nog wel eens kunnen vergissen .

leuk verhaal trouwens over dat die jongens van jou “ trots zijn dat ze de kar aan de voorkant mogen trekken.” zat er toch niet zoveel naast toen ik mijn zelf afvroeg,

of u de baas was. ps maak je geen zorgen heb ook totaal niet de behoefte,om

bij u en uw bedrijf te werken .belazer je huidige loon…… (werknemers) maar .

denk echt niet dat ze allemaal zitten te juichen op die storingsdienst van jou.

wel mvg expertr come on dog it,s christmas

• henvdk

expertr van (beekadrob@yahoo.com) .

Ikzelf heb altijd die weekendiensten ook gedraaid en met veel plezier.

Als je dan later bedrijfsleider wordt ,ja dan weet je wie je zeker moet aannemen

en wie zeker niet.

Feit is ook dat blaffende Dog's niet bijten.

• RS

Heren, ik werk bij een installatie bedrijf en wij hebben om de 5 weken 1 week storingsdienst. De vaste vergoeding is 90 euro. Dit is een vergoeding om beschikbaar te zijn voor 7 dagen 24 uur per dag. Telefoontjes afhandelen schrijven we tot op zekere hoogte geen tijd voor. Wanneer je weg moet voor een storing schrijf je de tijd vanaf huis totdat je weer thuis bent. Wanneer je nachturen hebt gemaakt heb je recht op 8 uur rust. Wanneer deze slaapuren de werkdag overlappen, worden deze dag-uren gewoon doorbetaald. Wanneer er vaker binnen dezelfde dienst s'nachts wordt gewerkt heb je recht op 10 slaapuren.

Overuren worden 150% betaald zaterdag 175% zondag/feestdag 200%.

Zaterdag en zondag kunnen er geen slaapuren worden geschreven.

Wij worden vaak gebeld en moeten telefonisch redelijk veel regelen. We doen alles op het gebied van gebouwgebonden installatie's.

Niemand wil voor de lol storingsdiensten lopen, je hebt namenlijk met het hele gezin storingsdienst en als de vrouw in de verpleging werkt (ook onregelmatig) en er zijn nog jonge kinderen, valt het niet mee om alles te regelen.

Een flexibele werkgever die begrip heeft voor mensen is dan erg prettig en een redelijke vergoeding hoort daar gewoon bij.

• henvdk

RP Smit je hebt volkomen gelijk ,wat betreft de beloning die erbij hoort.

Die toeslag op de uren is vanzelfsprekend.

Maar..

Er is onderscheid tussen ,zoals je zegt vrij veel gebeld en veel regelen

of EEN week in de 6 weken ,waarbij meestal een enkeling of niemand belt.

Ook maakt het wat uit of op de achtergrond iemand is die de lastige telefoontjes opvangt en beantwoord.

Kortom,

Ik denk dat het voor elk bedrijf anders is en dat ook elk bedrijf dat zelf regelt.

Bij in diensttreding moet dat bekend zijn en daar ga je wel of niet mee akkoord.

Hij die daar achteraf over begint zit niet lekker op z'n plek.

Bemoeials van buitenaf zijn de de bekende kwekkers ,waar je ver vanaf moet blijven als werknemer en als leidinggevende.

gr. hen

• R.CARRIER

Hallo Allemaal

Misschien even een tip, wij hebben de storings diensten zo geregeld dat we 1 dag(24 uur) in de week storingsdienst draaien en 1 keer in de 5 weken een weekend draaien. Dat geeft wat meer rust, en als je dan een hele nacht heb gedraait dan weet je dat je door de week de volgende nacht gewoon kunt slapen.

In het weekend is het zo dat in de koeltechniek het Zaterdag's meestal wel druk is maar zondags veel rustiger.

Wij hebben dit gedaan omdat een hele week storingsdienst draaien s'winters wel gaat maar in de zomer haast niet te doen is als het echt warm word.

Groeten R.Carrier

P.S. Vergoeding voor de storingsdiensten zijn heel erg verschillend per bedrijf, dat is ook in niet te vergelijken. Het ene bedrijf krijgt men een hoger maandloon en een lagere vergoeding, het andere bedrijf net andersom.

• expertr

beste hen vdk doet me goed dit te lezen ,deit blijft dat je niet iemand gaat aan nemen op basis van zijn wil om voor die paar eurie storingsdienst gaat lopen ,

of niet . verder wens ik jou een gezellig kerst en nieuwjaars dagen toe zonder storingen :) gr expertr

• mobel

voor een week storingdienst lopen ( eens per 4 a 5 weken ) is 50 euro een redelijk en fatsoenlijk vergoeding + eenmalig bonus per jaar die kan oplopen tot 1000 euro bruto afhankelijk van het aantal gedraaide weken.

zo is het bij ons geregeld.

• Art

Even een service monteur aan het woord

Ik werk minimaal 40 uur per week en maak 1000 tot 1500 kilometer per week en als mijn werkzaamheden uitlopen kan het ook zijn dat ik pas 2200 of 0000 uur thuis ben dat hoort bij het werk als je de industriele sector bediend vind ik.

Daarbij vind ik ook dat ik goed betaald wordt en ja als ik dan ook nog eens 24/7 bereikbaar moet zijn (want een dienst loopt bij ons van vrijdag 1630 tot vrijdag 0800 uur) vind ik die 140 euro bruto veel maar rechtvaardig.

Ik plan die hele week nl. niets prive want gebeld worden is wegrijden!!!!

Zo kan het ook.

Gr. Art

• Art

Oh ja ik draai 1 keer in de 5 weken dienst.

Gr. Art