Ontdooien buiten-unit.

  • Tim de Vries

    Goedendag,

    Ik heb ergens bij een klant een airco staan die in de verwarmstand na vijfminuten in de ontdooing gaat.

    Deze airco doet dat al bij een buitentemperatuur van vijf graden en lager.

    En dit terwijl de buitenunit nog volledig schoon is, en net koud begint te worden.

    Het is een R410 aan-uit model, singel split zonder bijzonderheden.

    Op veel A-merk airco`s zit er een voeler op de buitenunit, deze kan ik bij deze airco niet vinden.

    Zijn er ook airco`s die op een andere manier dan met een voeler bepalen of ze in ontdooing gaan?

    Ik heb het vermoeden dat hierin het probleem zal zitten gezien de klacht.

    Dezelfde klant heeft op een andere slaapkamer exact dezelfde airco hangen, deze verwarmt prima!

    Ook bij temperaturen dik onder het vriespunt.

    Geheel op dezelfde manier geinstalleerd qua leiding afstanden etc.

    Iemand ervaring met ontdooi problemen bij split airco`s?

    Alvast bedankt,

  • ijsman

    Welk merk en type airco vriend

  • terpstra

    Genoeg problemen met dichtvriezen van buitendelen die dan niet meer ontdooiien.

    Helaas moet ik stellen dat dit vaak de goedkopere merken zijn. (nou ja, helaas? echter zitten wij nu met gebakken peren van een ander)

    Als je niet bekend maakt welk merk het is, is het lastig raden. Het ene merk doet het zus en de ander zo……

    Als je het apparaat eens helemaal spanning loos maakt (vaak wordt deze dan gereset)

    doet hij dan nog het zelfde?

  • Peter R

    Hé ijsman

    je hebt twee apparaten de een doet het wel de ander niet dan ga je toch zoeken waarom de een het wel doet en de ander niet

    makkie toch

    peter

  • sjef

    goed lezen Terpstra er staat helemaal schoon ijs vrij dus

  • Tim de Vries

    Het gaat hierbij om een Gree ultra thin 2,7Kw aan uit model.

    En mijn vraag is welke verschillende manieren van ontdooi regelingen er zijn bij de reguliere split airco`s.

    En of er mensen zijn die ooit hetzelfde hebben gehad.

    Ik hoop dan ook op reacties op de vragen en niet op gezeik over de kwaliteit van de airco, beunhazers, prutsers, of een aanval op mijn misschien wel iets mindere kennis van zaken (als ik jullie reacties tenminste een beetje moet geloven op dit forum).

    (dit gebeurd te veel op dit forum).

    In ieder geval alvast bedankt.

    Gr. Tim

  • terpstra

    klopt

  • rst

    Wissel je toch even het buitendeel om met een ander is goedkoper dan 2 uur lopen zoeken naar de storing

  • terpstra

    volgens mij heb ik beunhazen, prutser, of iets dergelijks niet genoemd, misschien heb ik weer verkeerd gelezen, een aanval op jou?? hoezo, ben je snel op je tenen getrap? wat een lul verhaal!! Goedkoper merk wel ja, omdat me dat opvalt, als dat gezeik is in jou ogen, mij best.

    Dan ben je wel heel dom als je van te voren al denkt te weten wat er gaat komen en snap ik niet waarom je hier een vraag steld.

    Ik hoop dan ook op reacties op de vragen en niet op gezeik over de kwaliteit van de airco, beunhazers, prutsers, of een aanval op mijn misschien wel iets mindere kennis van zaken (als ik jullie reacties tenminste een beetje moet geloven op dit forum).

    (dit gebeurd te veel op dit forum).

  • terpstra

    kom nou niet met dergelijke antwoorden, kan Tim niet zo best tegen.;)