is dit echt zuiniger, want je zal wel hoge condensdrukken en temp krijgen?
juist jij hebt zeker applicatie- cursus koudetechniek gedaan maar als je veel lager gaat heb toch gescheiden systemen nodig, aangezien ik nooit boeken weggooi heb ik even gezocht en kwam de leergang “ontwerpen van koelinstallaties ” tegen op blz L13 staat een eenvoudig cascade systeempje met uitleg je kan proberen het boek aan te schaffen bij de HTS den bosch afdeling koudetechniek
Ja ik bewaar mijn boeken ook maar moet bekennen dat ze nu ergens in een doos zitten.
Woon sinds ruim een jaar in Brazilië en heb niet alles uitgepakt.
Koeltechniek hier is wel een uitdaging en met een groot gebrek aan kennis.
Geeft het leven wel uitdaging, voel me hier net een ontwikkelingswerker.
Ben weinig thuis (ff naar de slager op de hoek betekend hier al een vliegtuig pakken en daarna nog uurtje of 6 rijden)
Voordeel is dat je nog eens wat ziet.
Hallo,
Revco (thermoscientific.com) gebruikt ook een mengsel van gassen in hun -45 vrieskasten.
Deze worden veel toegepast in Lab toepassingen.
Hier zit R134a en R404a in resp. 213 en 496 gram.
Dit is verder gewoon een eentraps systeem.
1 compressor 1 luchtgekoelde condensor 1 verdamper in de wand.
Mvg Peter
Piet,
Deze info komt van de instructiekaart waar de fabrieksvulling opstaat.
Ik heb nog niet hoeven te vullen bij deze vrieskasten.
Maar in de praktijk lijkt het mee te vallen met dosering op de gram nauwkeurig.
Wij repareren ook bedkoelingen waar 2 soorten gas inzit met hele afgepaste hoeveelheid.
Die hoeveelheden zijn zo laag dat ze bijna niet te meten zijn(standaard weegschaal nauwkeurigheid 10 gram)
Dus de kans is aannemelijk dat er dan 10 gram teveel of te weinig inzit.
Maar uiteindelijk gaat het om de werking van de koeling en uit ervaring blijkt die altijd goed te zijn na de vulling van de “mix”
We praten dan over een plaattemperatuur van -5 gr C dus niet echt geavanceerde LowTemp technologie.
Dit verhaal is een beetje off-topic maar ik ben nieuw hier op het forum en vond het een leuke aanvulling.
Groeten
Peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?