waterchiller

• terpstra

waterzijde van waterchiller, waar kun je dat het beste mee aanleggen?

koper leidingen of kunststofleidingen. (koper erg duur momenteel)

capaciteit van chiller 176KW.

Vulling water met 30% propileen

+/- 28m³/hr rondpompen.

waterzijde temperatuur 2 en 7gr. dt5K +/-

Indien kunststofleidingen wie kan hier geschikte leidingwerk leveren?

• Peter R

Hallo,

Ik zou rehau (http://www.rehau.nl/industrie/huishoudelijke.apparatenindustrie/was-.en.droogapparatuur/slangen.leidingen.shtml ) ( http://www.rehau.nl/bouw/index.shtml ) nemen vraag even bij een groothandel of TU als het éénmalig is neem een hand tang leiding dia. tot +/- 60mm

rehau heeft het voordeel dat er geen vernauwingen zijn bij de koppelingen dat heb je wel bij multiplex leiding systemen

Er zijn nog meerdere merken vsh of henco

als je vragen hebt kan je mij bellen of mailen

peter

• raymond

Ik zou het van dikwandig pvc maken gebruiken ze in de tuinbouw ook en werkt prima

Afsluiters kun je er tussen lijmen goed ontvetten en plakken maar geen problemen mee gehad

Wat doen de O ringen na een paar jaar ? dure pers tang ?

Een zaagje en een kwast pot lijm en verder gezond verstand

succes

raymond

• BMW-robbie

Roestvrijstalen leidingen misschien?

Rob

• Peter R

zeker geen pvc buis 28m3 per uur is 477 L per minuut hoe pers je dat door haakse bochten die alleen geschikt zijn voor een afvoer? flexibele buis met gladde bochten en makkelijk aan te sluiten bel rehau die hebben alle soorten ook voor de chemie en het mooie is alles past op elkaar

• raymond

peter

nee die persbochten is geweldig

• Peter R

Als je er niets van weet hou dan je kop dicht ik werk er al 20 jaar mee en zonder problemen niks pers bochten maar een vloeiende bocht

• raymond

dan zou je toch het verschil moeten weten tussen een bocht en een knie haagsche bluffer!

raymond

• henvdk

Met een chiller kun je ook lekker koud douchen.

gr. hen

• P.Ouwendijk

Hallo Hen,

Dat zeker en het is nog goed voor het millieu ook.

Je verbruikt natuurlijk wel stroom om het water koud te maken maar echt lang sta je niet onder douche en daarmee ook weinig

afvalwater.

Over slap gemekker gesproken op dit forum! Zie autocascadesystemen.

Groet

Piet