PED in stand houden

• terpstra

vandaag een factuur gehad om mijn PED 2011 in stand te houden. (€ 130,= incl. btw)

Nu gaat het mij niet direct om het geld maar betalen om je PED in stand te houden?

een beetje vreemd.

ik meende dat de instand houding van je PED is, door regelmatig aanmelden van dergelijke installaties, om te laten keuren.

die jongens kosten al tussen de 400 en 500 euro per half dagdeel.

• henvdk

Hoi,

Volgens mij is dit geen zuivere koffie.

Eigenlijk zeker weten.

Dus oplichting.

Je bent gecertificeerd en dan heb je elk jaar 2 steekproeven ,waarvoor je een vast bedrag betaald tussen 700 en 1000 euro.

Of je bent niet gecertificeerd en meldt elke categorie vanaf 2 aan voor keuring en dat kost je een halve dag.

Die 130 slaat nergens op.

Is de naam bekend, dan controleer het banknummer.

Maar ik weet niemand die iets faktureert om iets in stand te houden.

Ik kan me voorstellen dat je gecertificeerd bent en geen installatie aanmeldt.

Ja dan is er wat te bespreken ,maar niet ongevraagd een faktuur.

Wie doet zoiets,wellicht hebben we daar allen wat aan.

gr. hen

• terpstra

ja ik weet wie het is. Het is op zich geen nep factuur.

aanmeldingen van /voor PED installaties valt ze tegen (te laag en ik denk dat men zich al rijk had gerekend en nu volgen hen, arm aan het tellen is met tegenvallende beheerskosten. Helaas als ik slecht draai ik ook niet bij Intron hoef aan te bellen om kosten dekkend te krijgen.

onderstaande heb ik in mail gezet naar ze. geen reactie op terug gehad. O ja toch wel, een factuur.

SGS INTRON Certificatie B.V.

t.a.v. dhr. Kosterman.

Veenendaal, 26 januari 2011.

Geachte mnr. Kosterman,

Na aanleiding van uw brief van 17 januari 2011, betreft: afmelding realisatie van installaties.

Het achter blijven van aantal meldingen (waarschijnlijk in het algemeen) betreffende PED kan ik het volgende zeggen:

Wij zijn een klein berijfje en de concurentie is best wel zwaar voor ons. Het verkopen c.q. installeren van installaties die onder onze categorie vallen gebeurt niet dagelijks, weekelijks of zelfs niet maandelijks.

Laatste was 2010, na ik meende koelinstallatie te B’veld.

Betreft uw aanzienlijke beheerskosten, die u op PED Certificaathouder wilt verhalen, kan ik me in het geheel niet in vinden.

Van de 3 of 4 keer dat er bij ons een PED controle is gedaan met betrekking op goedkeuring, kosten

gemiddeld €400,= - €500,= per half dagdeel, lijkt mij ruimschoots voldoende om dit te compenseren.

Van deze 3 of 4 keer heb ik maar één maal dit in rekening kunnen brengen bij klant.

Wij moeten ook meer kosten maken dan ons lief is, waar de klant niets voor betaald.

Wij moeten u derhalve mede delen, dat wij niet de € 110,= betalen om uw beheerskosten in de hand te houden.

X(

• Peter R

gewoon opzeggen die zooi, zonde van het geld, bij worden er installaties geplaatst met een koudmiddel inhoud van meer dan 120 kg met 3 open comp. van 20 kw van dwm en een knoert van een condensor op het dak met een minimum aan regel app. zelfs geen hoofdschakelaars en dat is allemaal gemaakt door twee zwartwerkers ZONDER PAPIEREN en de controle (zodoende weet ik dat) nihil een waarschuwing met gevolg of ik even een logboek wil maken !!!!!

en alle apparatuur is geleverd door een bekende leverancier in nederland en die weten dat ze zelfs geen stek diploma hebben

peter

• henvdk

zou goed zijn voor de branche om te weten wie die leverancier is

• terpstra

SGS INTRON Certificatie B.V.

• Peter R

3 letters

• Peer

ECR dan?

of installateur ATS?

• lammetje

Laten we maar gewoon trouw goede installaties blijven maken.

In de wetenschap dat we daar uiteindelijk het verst mee komen.

Ooit moeten de knoeiers tegen de lamp lopen en aan het korste eind trekken.

Maar voorlopig verzieken ze de markt soms.

Voorlopig is de enige die er tegen op kan treden de gemeente.

Die kan toch een PED keur afdwingen?

Of tenminste eisen dat de installatie aan de voorschriften voldoet?

Als er geen hoofdschakelaars enz opzitten is de installatie tenslotte illegaal toch?

Wordt vast vervolgd.

Groeten Peter

• mr. Fujitsu

heren,

heb met grote regelmaat VRF systemen verkocht waarop een PED certificering gezet moest worden. op voorhand informeren we dat

dit een eis is voor de systemen. over het algemeen kan ik wel 15 installaties opgeven waarbij ik bijna zeker weet dat dit er niet op zit!

omdat dan een koeltechnische bedrijf zonder PED de installatie erin zet zijn ze al op offertebasis goedkoper als een koeltechnische

bedrijf die wel PED gecertificeerd is, naar mijn mening is dat onterecht en zou dit in zijn geheel niet mogen alleen zijn er tot op heden

te veel bedrijven die de risico wel aan durven.

We hebben nu ook installaties geleverd waarbij de installateur aangaf geen PED te hebben, nu had ik een koeltechnische bedrijf gevraagd

en die gaf mij aan dat hij zijn PED er wel op kan zetten, een paar steekproeven van hem bij het monterende bedrijf (wel STEK) en dan

hij de inbedrijfstelling en dan kon hij zijn PED certificering erop zetten. Is dit mogelijk ? kan een koeltechnische bedrijf met PED zijn keur

geven op een installatie die geinstalleerd is door een STEK koeltechnische bedrijf? hij had het vooraf nagevraagd bij zijn auditer en die gaf

aan dat dit een mogelijkheid is. Als dit zo het geval is dan zouden de PED gecertificeerde bedrijven hun keur “verkopen”aan koeltechnische

bedrijven met alleen maar STEK.

gr.

Christiaan