olie problemen

• skilt78

ik heb een bitzer compressor die binnen 5 draai uren een leeg carter heb (+- 4 liter)

olie druk is goed maar zakt later weg als de olie op raakt

• sjef

de informatie die je geeft is wel heel summier

• henvdk

vloeistof!

• BMW-robbie

Wordt het carter koud, of schuimt de olie sterk?

Misschien verkeerd leidingwerk waardoor de olie slecht terug komt. Misschien draait de compressor veel op deellast, waardoor de olie slecht terug komt.

Iedere compressor gooit olie weg naar de perskant, het is alleen zaak dat de olie goed terug komt. Anders een olieafscheider in de persleiding plaatsen.

Rob

• skilt78

comp draait niet in deellast,olie afscheider werkt zijn olie terug naar de olie rectifier, is geen vloeistof want comp is op een afscheider aangesloten en de andere comp draaien wel goed

denk zelf dat de comp versleten is deze is een jaar of 10/15 jaar oud

• sjef

10 tot 15 jaar wil niets zeggen, het is wel zo dat als de zuigerveren versleten zijn dat er dan meer olie het systeem ingaat, maar geen liter elk uur. Ik denk dat je 't probleem moet zoeken

in het olie management systeem als deze er is. wat zijn drukken in de carters? Draaien deze

op dezelfde zuigdruk?

• skilt78

carter druk is gelijk aan de zuigdruk

• sjef

op alle compressors? en staan ze op gelijke hoogte?

• terpstra

binnen 4-5 uur carter leeg? waarschijnlijk een defecte klep.

olie komt terug naar olie buffer vat, dat betekend dat er een olieniveau regelpot op compressor carter is gemonteerd. werkt deze wel goed? indien voldoende olie in buffer zal olieniveaupot olie terug moeten geven aan compressor. (zit een drijver in die olie toevoer regeld.)

misschien een toeval defecte klep en niet goed werkende olieniveau pot?

• skilt78

ik neem aan dat je met klep de olie toevoerklep vanuit de reciftier bedoelt

maar als deze niet goed werkt, ok dan komt er geen olie terug de comp in

maar dat is nog niet de reden dat de comp zo veel olie verbruikt