luchtdichting

• Peter R

Geerlofs in Delft heeft vele gas dichte koelcellen gebouwd info daar nu smeva

peter

• Marcel Nooijen

dank je Peter,

Ik heb inmiddels contact gehad en ben aardig op weg met het boven water halen van de gewenste luchtdichtheid.

• marcel nooijen

Beste heer Terpstra.

Het lukt mij niet om de link welke u plaatst onder de tekst dit te openen. Ik heb aangenomen dat dit zou verwijzen naar een bijlage of een internet site ??

Zou u dit nogmaals willen proberen.

B.v.d. Marcel Nooijen

• Marcel Nooijen

Dank je Piet,

Ik heb inmiddels wat heen en weer gebeld en ben al aardig op weg .

Zoals het er nu naar uitziet hebben de meeste bedrijven een eigen variant van de luchtdichting welke zij hanteren en proberen na te streven.

Door de constructie van de cellen zijn er ook maar een gering aantal lucht lekkages mogelijk , doorvoeren,deuren e.d . Mijn klant vroeg bewust naar een luchtdichtheids meting ondanks dat het niet om opslag van fruit gaat. Mogelijk wil hij streven naar een kwaliteits verbetering van koel en vries cellen.

Nogmaals dank voor je getipte bedrijf.

Groet marcel

• terpstra

klopt Marcel, lukte mij ook niet. een paar pogingen gedaan, helaas. Maar je bent al aardig op weg geloof ik.

• paul deelen

marcel laat mij iets weten hoe het gaat.

het oude boek is daar prima voor trouwens.

en het meten is wat lastiger.

je zou een ventilator in de wand kunnen zetten en overdruk creeren.

of ultrasoon kun je ook lekken vinden. (ultrprobe)

• Marcel nooijen

Beste Paul ,

het op overdruk brengen van de ruimte met een ventilator is ook juist de bedoeling om te doen .

Hierbij kan dan gemeten worden hoeveel liter per seconde per meter vloer er verloren gaat of hoeveel keer de inhoud van de cel per uur aan lucht wordt gewisseld via de aanwezige lekkages.

Het gaat mij dan ookniet om de methode maar juist om de waardes welke normaal worden aangehouden