Ik denk dat dit waarschijnlijk de beste oplossing is.
Hiermee komt mijn koelinstallatie ook niet direct in gevaar, mocht de propyleen-water.
platenwisselaar defect raken.
ik weet het niet, er is mij altijd verteld dat n2 zeer veel kon opnemen. Ik heb hier dan geen ervaringen mee maar als je kijkt
bij die frietboeren of wat grotere fabrieken daar staan altijd van die grote tanks buiten. Voorheen werden werden de vrachtwagens ook op deze manier gekoeld voor vries temperaturen, dus qua geld zal het best meevallen.
Even off topic jij hebt ervaring met 290, ik kom wel eens burn outs tegen waarbij de pakking tussen de e aansluitingen
van de behuizing het begeven (hermetisch comp) heeft. Ik kan mij voorstellen dat als dit voorval zich voordoet je niet zo perse
in de buurt wil zijn van het falend object. Bij een open compressor zal dit euvel niet echt problemen geven maar bij een
semi of hermeet wel. Hoe is dit probleem eigenlijk uit de wereld geholpen??
ja dat klopt ook wel, alleen niet als plaat 23 KW doet met R-22 dat deze dan +/- 40 KW aankan onder zelfde condities met R 407C.
Als je aan mag nemen wat in de capaciteit tabellen staan scheelt het in de kleinere platen niet zo veel wel als je de grotere capaciteiten hebt. (afhankelijk van plaat type)
Halloo
Dus als ik het goed begrijp raakt jou platenwisselaar waterzijdig snel vervuild. Is het mischirn ren oplossing om je watercircuit dicht te maken en de leidingeningen in een openbak vol met water te late. Lopen zodat je interne vervuiling in je wisselaar voorkomt. Wij hebben in het verlede. Ook zulke chillers geplaats en dan deed de installateur heel makkelijk pomp voor aanvoerwater en je retour op de wisselaar laat je in een bak lopennmet te koelen product vaak wordt er maar 1 lullig waterfiltertje voor geplaatst die ze door luiheid niet opendraaien en schoonmaken ja dan kun je platenwisselaar gaan schoon spuiten. Wij hebben toen het volgende voor gesteld maak een spiraal die je water in en je water uit verbind met elkaar met een waterpomp en een een filter en een driewegklep die opent naar vraag als er 100 eieren(100% driewegklep open) dat de klep 100 % opent en bij minder sluit dan heb je vervuilings probleem opgelost denk ik en ja voor het capaciteits probleem adviseer ik tog echt bijplaatsten vaak zijn zulke dinge proceskoeling als je koeling uitvakt stopt proces ook ik zeg vaak dan ook zet maar als backup. Machine kan altijd bijspringen indien nodig en je ben zeker van je zaak
Volgens mij gebeurt er hoogstens hetzelfde dan als jij een aansteker aan een geopende brander houdt.
Je moet dan dus wel vonken hebben en R290 en zuurstof.(vuur-brandstof-zuurstof)
Zonder een van de drie is niks aan de hand.
BINNENIN de compressor heb je zuurstof nodig en die is er niet.
Buitenom de compressor moet buitenlucht zijn met tocht.
In een auto stappen met LPG installatie en een sigaret opsteken kan explosie ongemakkelijk zijn.
Krijg je het lek tijdens het rijden en is er genoeg beluchting dan krijg je hoogstens een ongewenste vlam.
Een friture binnenlopen met brandende sigaret kan BOEM zijn als die ruimte al vol R290 is.
Dus sjef …goede risicoanalyse maken ,dan krijg je een aanvaardbaar veilige installatie.
gr. hen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?