Dreiging van klant voor Dwangakkoord om akkoord te zijn met 15%

  • henvdk

    Zijn er collega's die vaker dit tegen komen.?

    Een klant bericht dat hij niet kan betalen en een doorstart wil gaan maken maar dan moet iedere leverancier akkoord gaan met maar 15% van de vordering.

    Wij gingen en gaan hier niet mee akkoord omdat de voorloper van dit bedrijf uit het Noorden van dit land ,in 2000 ook al eens failliet ging. (ook in de agrarische sector dus)

    Zeer ergerlijk is dat de afnemer van deze doorleveraar ons berichtte ,dat de koeling voor zijn eieren perfect werkte en dat hij die aan A.. BV betaald had.

    Dus wij gingen nergens mee akkoord en nu wil dez klant bij de rechtbank een dwangakkoord afdwingen om een doorstart te maken. (dus een dwang om met 15 5 akkoord te gaan)

    Nou wat mij betreft dus … Nooit. Failliet verklaren en nooit meer laten beginnen .

    Dit soort amateurs in de markt zijn een kwaal voor alle goede bedrijven.

    Zijn er dus meer collega's die dit tegen komen dan zouden wij ons moeten samenpakken en hier iemand op moeten zetten om zulk volk te bezoeken en deze onzin uit het hoofd praten.

    gr. hen

  • sjef

    Je zou via een omweg misschien kunnen proberen om spullen bij deze gast te bestellen en deze gewoonweg niet betalen, of 15% ervan. Die gladjakkers blijf je er altijd tussen

    houden. Veel succes!

  • terpstra

    dan wordt je verplicht om een jaar eieren te eten, dag in dag uit.

    Ja best lullig dat het zo gaat.

    We proberen op mensen te vertrouwen maar ook al een paar keer m'n neus goed gestoten.

    Ik denk dat je dan moet stellen, 50% voor aanvang werkzaamheden (per direct) en direct na oplevering resterende 50%.(contant)

    Het is alleen altijd makelijker zo gezegd, dan gedaan.

    En inderdaad, zulke gasten niet meer opnieuw laten starten. Volgens mij gebeurt dit gewoon moetwillig.

  • sjef

    Wat mij betreft, pek en veren! Zo dat iedereen ziet dat het oplichters zijn

  • P.Ouwendijk

    Hallo hr. Terpstra,

    Een heleboel grote berdrijven doen gewoon 40/40/20% of 30/60/10% opdracht/start werkzaamheden/oplevering

    En als ze geen aanbetaling doen niets bestellen.

    Groet

    Piet

  • terpstra

    weet ik heer Ouwendijk, dat doen wij ook in de regel.

    soms loopt het wel eens anders. Zoals bij Hen.

  • hanske

    maakt voor de meeste niet uit,

    wij hanteren nu (sinds een half jaar ) 5%0 vooraf en 50% 2 wkn na montage/levering en nog zijn er kutzakken bij waar je op de laatste termijn moet wachten

    met de smoes : ja wat was het banknummer ook alweer,ben hem kwijt ????? of helemaal vergeten wordt van de week gedaan (en dan niet doen)

    zo kunnen ze wel weer 1 maand of 2 rekken,

    IK moet ze wel voorschieten bij de leverancier want IK wil geen gezeur aan mijn kop (en ik vind het meer dan normaal dat je op tijd betaald)

    het ergste is misschien wel dat het allemaal klanten zijn waar we langer en meer werk van hebben en ze bellen gewoon op voor een storing of wat dan ook terwijl er nog openstaat,snap ik niet

  • Peter R

    je moet direct voor ieder klaarstaan als het kan binnen het uur, dan zijn de problemen over en kan jij de pleuris krijgen. ik doe het zo, als er een rekening openstaat en de klant belt dan zeg ik “ik kom zo spoedig mogelijk” maar ik ga niet en als deze hufter na een paar keer gebeld te hebben dan zeg ik dat er nog een rekening openstaat en als die voldaan is dan kom ik maar ik ga nooit meer, maar het kan erger zaterdag avond ben ik gebeld door een rest. W van O op de markt in delft ik moest met spoed komen en ben daar geweest omdat ik al langer bij deze klant kom het snoer was kapot getrokken ik zou maandag terug komen om het snoer te vervangen en ja hoor hij beld vroeg op om te zeggen dat ik gas mee moest nemen voor zijn vc. hij zei er gelijk bij dat hij bij een ander pasgeleden twee nieuwe machientjes had laten plaatsen vanwegen het lawaai, ik heb hem gelijk gezegd dat hij vanaf nu de tering kan krijgen ik kom nooit meer, hij smeekte want de machientjes waren goedkoop geplaats door een zg. koelmonteur die bij klust dus Piet niet gaan het wordt tijd dat jij je aansluit bij ons koelinstallateurs wij houden telefonisch kontakt om elkaar te waarschuwen en deze ratten niet meer te helpen dit tuig moet voelen

    peter

  • henvdk

    OK PIET.

    Deze klant leveren wij al 11 jaar en de betalingen zijn altijd 20 % opdracht,50% aanleveren en rest 30 dagen.

    Ineens komt er een brief dat ze door crisis slecht draaien en het willen afwerken voor 15 %

    Door de lange relatie leverden wij toch ondanks het ontbreken van de 1e betaling omdat de tijd van bestellen en verzochtte levering dicht bijelkaar lagen.

    Wij zeggen nu ,Nee.

    Nu dreigen ze om een dwangbevel los te krijgen bij de rechtbank dat wij mee moeten doen. (15% van totaal +/- 5600 E.)

    Vandaag 1 november wordt dat bij de rechtbank ingediend.

    De Raadslijn is in deze onze juridisch adviseur.

    Even wachten wat de rechtbank doet ,maar die uitspraak zal dus openbaar zijn.

    Ik zal die hier publiceren en ook toezenden aan alle afnemers van deze leverancier aan agrarische bedrijven..

    In 2009 had hij 4,5 ton verlies en in 2010 weer 70.000 winst.

    En nu zullen wij die winst klakkeloos gaan spekken?

    Nooit dus.!!!!! (wellicht geloven ze in de regio Groningen in sprookjes)

    Ze willen ons doen geloven ,dat wij toch wel slecht bezig zijn om niet mee te werken aan een doorstart !!!!!!!!(td)

    Wat ons betreft bestaat hij niet meer en dat zullen we uitdragen met op waarheid berustte publicaties.

    Heren collega's dit is waar nederland veel schade door lijdt en waartegen door brancheverenigingen te weinig wordt geageerd.

    Dan doen we het maar zelf .

    gr. hen

  • P.Ouwendijk

    Hallo Hen,

    Wij hebben ook klanten waar wij zoveel jaren komen en dat gaat op goed vertrouwen maar zoals je ziet

    loop je altijd risico. triest maar waar.

    In ieder geval geen afstand van je vordering doen hebben ze mij wel eens gezegd.

    Sterkte met de hele handel

    Groet

    Piet