tijd en geld

  • Peter R

    afgelopen week heb ik wat nieuwe klanten gehad en een paar oude die allen aan het zeuren watern over de werktijd en geld

    eerste, een snackbar in kwintsheul westland, condensor zeer vuil deze schoongemaakt en r507 bij gevuld moest betalen 75.00 euro incl btw DE PLEURIS brak uit want de vorige monteur heeft veel meer gedaan voor 35.00 euro na een half uur praten 50.00 euro

    tweede, met twee man twee machines condensors schoongemaakt op een dak 34 w condensor motor vervangen totaal 2 x 1 uur = 2 manuren de zaalchef van het rest de chinese muur in rijswijk zij dat er maar één uur gewerkt is en dat er maar één uur betaald wordt een klojo die mijn werkuren bijhoud en niet weet wat een manuur is ik gaf een voorbeeld, een kleine verbouwing 1 dag van 8 uur met 10 man hoevel werkuren zijn dat in totaal de zaalchef 8 uur en die andere 9 man dan ? hij voelde dat ik hem in de maling nam want het zijn maar 8 uur kan je nagaan hoe hij zijn personeel betaald 12 man in de keuken één maandloon gedeeld door 12

    en zo nog een paar

    peter r

  • Peter R

    waarom staat de tekst er niet zoals ik hem hebt geschreven webmaster ??? bv hierboven watern moet staan waren

  • Hans Erkelens

    Je vaste klanten weten wat je uurloon is, en bij nieuwe klanten (zeker in een bepaalde sector) vertel je het ze van te voren. En ja, zelfs dan heb je achteraf nog wel eens gezeur. Gelukkig gaat het (bij ons) in 99% van de gevallen goed. Kennelijk had jij een slechte dag met twee van deze probleemgevallen.

  • Peter R

    nee hans zo gaat het regelmatig de vaste en losse klante kopen steeds meer bij ggmgastro en vragen mij dan of ik hier nog korting op kan geven ook hebben ze het lef om te vragen of ik die apparatuur wil uiypakken en neerzetten op de plaats waar ze het hebben willen ik heb het al vaker gezegd de zwartwerkers hebben hier de markt verziekt met hun lage uurlonen en ze halen hun spullen gewoon bij ecr en rekenen af bij de klant zonder bon

    peter r

  • terpstra

    Een klant (nieuw?) belt, klacht: verdamper één blok ijs.

    Beunhazen (of hoe je ze ook wilt noemen) bezig geweest. Er zit een klok in cel (stekkerklok) waar de verd. vent. over is geschakeld:S en er zit een klok (stekkerklok)

    op aggregaat die ergens in een hoekje staat verstopt.

    Klok van verdamper en compr. weggehaald en compressor stop gezet. Met de vermelding laat verd.ven maar doordraaien om het ijsblok te ontdooien, kijken we er morgen weer verder na.

    Toen nog even bij dranken koeling moeten kijken, zelfde verhaal triest en troosteloze boel elektrisch levens gevaarlijk. Maakte ik per ongelijk sluiting met bedrading van dat ding (kon de spanning er niet afhalen) Zoeken in de meterkast naar de zekering. Net z'n puinhoop!! stapels 1fase zekering groepen, 3 rijen krachtstroom. Geen beschrijving er bij natuurlijk. Na een tijdje zoeken en meten EN INWENDIG SCHELDEN, :X

    kwam ik er achter dat iemand van de krachtgroep een fase er af heeft gevist om zo een deel 230 stopcontacten te voorzien van spanning.X(

    Ik heb de eigenaar (een turk)gevraagd, hoe lang hij die tent al had, volgens hem nog maar net.

    Een dag later teruggekomen voor de koelcel (zoals beloofd) De verdamper was inmiddels ijsvrij en heb de boel elektrisch nagelopen. Tjonge jonge, dat zelfs een beunhaas dit durft af te leveren, schaam ik me zelfs voor.

    Ten eerste al de klokken, dan de bedrading op de cel dozen open en kapot, alles een beetje doorgelust incl. aarde draden als stroomdraden, dozen puilen uit van allerlei kroonsteen aansluitingen en joost mag weten waar het naar toe gaat.

    Het probleem was dat oude eliwell regelunit zijn compr contact niet meer los wou laten. (men heeft dat schijnbaar niet kunnen ontdekken en voor zekerheid maar 2 stopcontact klokken er op geploft)

    Ik heb er een eliwell 974 regelunit op gezet elektrisch de boel aangepast. Werkt nu weer naar behoren.

    Laat ik de klant de bon tekenen, vraagt ie wat is je uurloon? dat is € 55,= ex btw.

    je noteert km. (2x20) ik zeg ja dat klopt daarvan betaal jij 20 km.á € 0.60. Dat wou ie niet, gaat hij mijn bus vergelijken met scooter om pizza’s bij zijn klanten af te leveren, vraag ik ook geen geld voor zegt ie. En als klap op de vuurpijl: zegt z'n medewerkster, maakt niet uit als ie weer kapot gaat is het garantie. Ik heb ze toen maar even duidelijk verteld wat er onder de garantie valt van rep. Zegt ze , nou ja ik weet het niet precies. Ik zeg je bent toch niet achterlijk, volgens mij weet je heel goed hoe zoiets werk.

    Toch handig z'n prikbord, even galspuien. Wordt ik weer helemaal rustig van:D

  • terpstra

    Hoi Hans,

    Leuk stukje in “freego” hoor.(tu)

  • M P W

    Er moet een nieuwe balans in aanbieders komen. Het isnog altijd zo geweest dat er een matevan vakbekwaamheid was vereist om zelfstandig gemogen beginnen. Maar; als je een schaar hebt, maakt je dat nog geen kapper! Zo moet de klant het verschil gaan ontdekken. Daarnaast geldt datniet elke klant een klant za. zijn die bij jou past. Je zult mensen blijven houden die in alles op prijs hun keuze maken, laat ze dat dan doen!

  • Hans Erkelens

    Dank je.

  • Raymond

    Als je nou bij z,n klant komt en ziet wat er aan de hand is zeg je kost al min zoveel eurie

    Krijg je een rare reactie pak je je spullen en zeg je mazzel

    Raymond

  • Peter R

    soms moet je eerst zoeken en dan pas een prijs maken en dan nog kan je er ver naast zitten