expansie ventiel

• sjef

hmm dat is een eerste? Het ventiel heeft geen mop! Zuigdruk =-10

• Peter R

wat is het type koudemiddel

• sjef

R22

• Peter R

zou geen probleem moeten zijn MAAR ik heb ook zo'n probleem met R22T drukken goed, gas goed, alleen comp. vervangen en R22 naar R22T zelfde type comp. en toch veel minder cap.

• sjef

dat zou ook olie kunnen zijn, of verdamper is vies ik zag zwarte aanslag op het koper ze gebruiken heel veel zout om de huiden

te drogen. Lekbak van verdamper lag er vol mee

• RobNij

In principe is heeft ieder ventiel een MOP-functie totdat hij in zijn normale bereik zit, maar dan zou er wel degelijk rijpvorming direct na het ventiel moeten zijn. Als dat bij de door jou genoemde zuigdruk niet het geval is zal er een verstopping moeten zijn waardoor de druk na jouw ventiel veel hoger is dan de zuigdruk. Zit er na het ventiel een vloeistofverdeler?

Daarnaast is het heel goed mogelijk dat de verdamper helemaal vol zit met olie, maar dan zou de compressor zonder olie moeten staan of veel olie bijgevuld zijn tijdens de laatste dagen van draaien. Je kunt controleren of er inderdaad olie in de bocht zit door bij een afgezogen systeem een klein gaatje te boren in het onderste gedeelte van de bocht, dat je naderhand weer gemakkelijk dicht kan solderen.

Rob

• sjef

Er zit idd een spinnekop na het ventiel, ik moet er morgen terug voor ea maar ik wil eigenlijk niet in de bocht boren. Want stel dat er

olie in zit, dan zit je weer met een bak olie die eigenlijk in de compressor hoort. Maar bedankt voor de tip, stel er zit een verstopping

in de spinnekop zou wat ester olie of AB de boel op kunnen lossen?

• terpstra

Soms wil het wel eens , dat als een spinnekop in verkeerde stand staat, deze niet juist koudemiddel doorlaat, waardoor er een scheef beeld/werking ontstaat.

Daarmee bedoel ik een staande of liggende spinnekop

• sjef

Nou het zit er wel verkeerd op, voor mijn begrippen het ventiel is in staande positie maar erna komt een bocht naar boven spinnekop

is naar boven gericht en dan weer terug omlaag, maar het heeft altijd gewerkt dus??

• sjef

jongens het is opgelost, het was een combi van olie, kapot ventiel en koudemiddel te kort