Een airco met installatie voor EUR600

• nog even anoniem

Op marktplaats kom ik de onderstaande advertentie tegen:

SUPER AANBIEDING

compleet geinstaleerde airco (9000DBU)

VERWARMD ook nog!!

met afstands bediening

EEN JAAR GARANTIE!!!!!!

IDIAAL VOOR WOONHUIZEN ,CHALETS , KLEINE KANTOREN ,ZOLDERS ETC.

Compleet geinstalleerd (standaard installatie), reageer nu op deze AANBIEDING!!!!!!! dan maken wij een aanbieding op maat voor u.

Deze pipo heeft natuurlijk geen STEK-erkenning en er komen steeds meer van dit soort knakkers op marktplaats!!!!

Terwijl wij bakken met geld naar bv STEK, NVKL, de belastingdienst mogen storten gaan zij er met onze winst vandoor. In mijn ogen zijn het criminelen!!!

Kunnen de IG, DRSjes van onze belangenorganisaties hier niets tegen doen? Ze leven toch van ons geld?

• peter van dien

Hallo

ik heb zo vaak geprobeerd hier iets aan te doen maar niemand doet iets het enige wat zou kunnen helpen deze ratten aan te geven en niet denken dat doet een ander wel zelf doen er zou ook een site moeten komen waar deze ratten op moeten komen te staan gewoon aan de schandpaal.

peter

• Terpstra

Waarschijnlijk een lokkerte met € 600,= incl. montage.

Hij geeft ook aan “dan maken wij een aanbieding op maat” Volgens mij is € 600,= ,

€ 600,= . Blijkt waarschijnlijk toch niet zo te zijn. Garantie 1 jaar? ik denk dat de vogel gevlogen is na ontvangt geld.

Het is ook maar de vraag of er nog 19% BTW over gerekend wordt. Volgens mij geheel zwart.

Het is volgens mij belangrijker om dit soort figuren te vangen (ook leveranciers van producten airco of koeltechniek) die verkopen aan niet STEK erkende berijven, inplaats van STEK erkende bedrijven aanpakken voor hun PED certificaat.

“omgekeerde wereld”

O ja, vandaag mijzelf opgegeven voor de PED cursus.

Schandpaal ? volkomen mee eens.

• jan willem

Deze advertentie's staan niet alleen op marktplaats maar als je goed kijk staan ze ook in de landelijke dagbladen.

Je ziet wel een 06 nummer maar er wordt nooit gesproken over btw en garantie.

Bij menig airco leverancier zie je in de montage handleidingen staan hoe je leidingen moet ontluchten.

over een schandpaal op deze site ben ik het mee eens om het op deze site te zetten met name bedrijven en leveranciers die zich niet houden aan de regels om zo andere te waarschuwen waar ze niet moeten zijn.

ik heb het kortings verschil wel eens bekeken bij leveranciers wat ze rekenen aan stek bedrijven en niet stek bedrijven het verschil is soms maar 10% verschil en met dat verschil moeten wij al onze bijdragen betalen en concureren met de beunhaas

als kleine ondernemer is dat gewoon niet meer te doen.

jan wiilem

• hen vdk

Heel simpel jan willem.

Zorg dat je zo'n leverancier niet hebt.

Dan nog iets .

Wat is dealerschap?

Dat alle produkten in jouw regio via jouw geleverd worden toch ?

Zoniet?

Dan stelt dat dealerschap niets voor en kun je netzogoed gaan shoppen.

gr.

hen vdk.

• peter van dien

het is niet meer tegen te houden er is bij ons geen eenheid geen vuist wie heeft er de laatste tijd nog wat gehoord van de NVKL ik denk niemand het zou moeten heten SRVGL tja en wat is dat

peter

• Hans Erkelens

Het probleem is dat iedereen zich altijd beroept op de “vrijheid van handel”.

Zo heb ik mij ook al meerdere malen afgevraagd waarom koudemiddelen aan iedereen geleverd (mogen) worden. Bij ons in de straat zit een automaterialenhandel en die verkoopt gewoon stalen cilinders met R134a (8kg) compleet met een adaptertje wat op de nippel van een auto airco past.

Die handelsvrijheid is maar betrekkelijk, want wapens, drugs, medicijnen en diverse andere zaken zijn ook niet vrij van regelgeving. Waarom een milieubelastend koudemiddel dan wel?

Maar even los hiervan: De handel is vrij, dus iedereen mag airco's verkopen. Ook iedereen mag ze ophangen, het leidingwerk aanleggen etc. Alleen het in bedrijf stellen dient strikt genomen door de erkend installateur te worden gedaan. Die heeft meestal geen zin om alleen voor deze laatste stap te worden ingeschakeld.

Maar de drempel voor de eindgebruiker of beunhaas om even de kraantjes open te draaien en de boel te ontluchten is erg klein.

Er is totaal geen controle op, dus handhaving ho maar!

Wij hebben al eens eerder voorgesteld om alle airco's in Nederland (of eventueel in de hele EU) te leveren zonder koudemiddelinhoud, en de handel in koudemiddelen streng aan banden te leggen.

Pas dan kan deze problematiek een halt worden toegeroepen.

Het wordt in ieder geval een stuk moeilijker.

• nog even anoniem

Inderdaad hans, dat zou de oplossing kunnen zijn…

Aan de handel is dan niets te doen, maar aan de bedrijven zonder stek erkenning wel. De onderstaande wil ik gaan aangeven, volgens mij hebben ze geen STEK erkenning. Misschien is ook wel een idee om ze een opdracht te “gunnen” en er voor te zorgen dat er tijdens de werkzaamheden de milieupolitie op de stoep staat..

Begin schandpaal:

Super stunter!! compleet geinstaleerde airco!! € 599,00 - GEEN STEK ERKENNING

Blom Instatietechniek

0616449384

's-Hertogenbosch, Noord-Brabant

aircotime.nl - Wij monteren SAMSUNG en TOSHIBA met 3 jaar garantie - GEEN STEK ERKENNING

Onderhouds- en Montagebedrijf Prenger

Vestigingsadres: Johan Westerweelstraat 48

Vestigingsplaats: 3132BC Vlaardingen

KvK-nummer: 24291002 0000

Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Naam: Action Airco Rijnmond € 775,00 - GEEN STEK ERKENNING

Vestigingsadres: Zwaluwenlaan 6

Vestigingsplaats: 3161TX Rhoon

Internetadres: http://www.actionairco.nl

KvK-nummer: 24283129 0000

Soort inschrijving: Hoofdvestiging

• peter van dien

nog een

Ts24 Enschede verkoopt alles via marktplaats van brievenbus tot schoenlepel en poetsmachines en airco's bijna 250 vermeldingen met stuntprijzen waarom moet gamma stoppen met de verkoop van airco's en deze gaat gewoon door

peter

• jan willem

Hir heb je er nog een paar:

R&C air service

06-25018389 Beaxem

onbekend bij KVK

Gert

Druten

06-50578291

airco voor €210,–

airco online Rosmalen

van houtklover tot airco voor €349,–

073-5236666

>>airco<<

tilburg

06-41832736

zo kunnen we nog wel ff door gaan.Dit zijn dan nog bedrijven/personen die in airco's doen dan wil ik het nog niet hebben over bedrijfskoeling hebben.

En dan durven ze van hogerhand nog te zeggen dat het we mee valt.

geen van alle zijn bekend bij stek. Als je goed kijk zijn er meer bedrijven zonder stek als met stek.