Een airco met installatie voor EUR600

• Karel

Beste Hans,

Ga vooral zo door. Laat je door iedereen om de tuin leiden. Betaal Stek maar trouw iedere maand en laat je maar leuk wat aanleunen door Jan Koudijs.

Mijn advies is verdiep je nu echt zelf eens in de materie en m.n. in de laatste wetgeveing.

Alles wat je schrijft heeft betrekking op installatie met een koudemiddelinhoud van >3kg.

Succes

Karel

• nog even anoniem

Leuk om te zien dat de ‘vaklui’ zelf ook gaan reageren…

Hé Karel nog steeds moeite met lezen?

zodra de koudemiddelinhoud groter is dan 3 (drie) kilogram, het jaarlijkse verplichte onderhoud enz.

Alweer een beunhaas…

Naam: AA-Airco

Vestigingsadres: Van Ostadelaan 22

Vestigingsplaats: 1213EJ Hilversum

KvK-nummer: 32107606 0000

Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Van Ostadelaan 22

1213EJ Hilversum

G. Tabak Adviesbureau

Aanpassen?

Klik hier

Van Ostadelaan 22

1213 EJ HILVERSUM

NEDERLAND

w: Niet opgegeven

e: Niet opgegeven

Acquisitie van makelaarskantoren ten behoeve van Makelaarshuis B.V.

• Hans Erkelens

Beste Karel,

Ik ga zeker zo door. Dat heeft mij tot nu toe geen windeieren gelegd!

Denk jij nou echt dat ik iemand ben die zich om de tuin laat leiden op ons vakgebied? Dan heb je mij toch wat verkeerd ingeschat!

Kennelijk betaal jij geen STEK afdrachten, want dan zou je weten dat je per jaar betaalt, en niet per maand.

Bedankt voor je advies mij wat meer te verdiepen in de materie en wetgeving, maar ik denk dat ik dat sinds 1993 al meer dan genoeg heb gedaan. Ik verwijs naar de WMS 2003, die nog steeds van kracht is (opvolger van het besluit inzake ozonlaag aantastende stoffen). De grens van 3 kg koudemiddelinhoud zegt uitsluitend iets over de verplichte periodieke inspectie. Waar haal je het vandaan dat alles onder de 3 kg nergens aan hoeft te voldoen? Ik (en met mij vele anderen) zijn erg benieuwd.

Verder zou ik graag weten welke relevantie je hebt met ons vakgebied. Misschien kan ik nog iets van je leren.

• du Plessis

Stek is duidelijk. Op moment wat jij een open verbinding maak in een installatie doe koudemiddel bevat, moet een stek erkend monteur die handeling verrichten PUNT!!!! Dit geld voor alle koelinstallaties van nul tot in de tonnen.

EN EEN STEK ERKENDE MONTEUR WERK BIJ EEN STEK ERKENDE BEDRIJF.

Ik ben er 100% voor dat freon alleen bij officiele leverensiers aan erkende installatuers geleverd worden. Dat wil zeggen alle koelinstallatie word leeg verkocht.

Het aan de schanpaal nagelen van bedrijven op dezen site of enige ander site vind ik op zijn minst kinderachtig.Als je een probleem met dergelijke bedrijven heeft zijn er officiele meldpunten en dit kan jij ook anoniem doen als je de lef niet heeft je naam te geven. En er word wel serieus om gegaan met dergelijke klachten.Het is zwaar genoeg om als kleine ondernemer te overleven in dezen comercieel gedreve sameleving.

Als opdracht gever moet jij heel goed uitzoeken door wie jij jou installatie laten plaatsen. Niet iedereen is op de hoogte van de wetgewing. Het is jou taak als installateur om dat aan de klant uit te legen.En wat de beunhazen betreft. De laatste twee jaar is ons werk verdubbeld aan het reparen c.q vervangen van airco's die een burn-out heeft gehad als gevolg van niet afpersen en vacumeeren. Sterker nog wij hebben alle installaties nu bij ons in onderhoud en dhr. Beunhaas die komt daar niet meer binnen. Dus lever goed werk en het komt vanzelf goed.

gusti