liebherr koelkast storing

  • terpstra

    Hoi Sjef

    De discussie had je al gevoerd. Het gaat er ook niet om of ik gelijk heb.

    Het gaat er om dat je kunt zien (bedenken) wat er gebeurt met het koelkastje en ook als zodanig kunt weergeven. Tevens moet ik echter zeggen, dat dit nooit op afstand te bepalen is wat er nou precies aan de hand is. Er zijn diverse mogelijke oorzaken.

    Maar ja, waar hebben we het over

  • Peter R

    Hallo,

    Wat een gezeur over een koelkast

    even verplaatsen wat schudden, stekker erin, en daaien met dat ding, ontploffing ?? nooit gehad, even vloeistofsalg wel gehad maar is binnen een paar seconden weg.

    vloeistofslag kan bij een koude compressor als deze warm is, is het koudemiddel uit de olie maar hoe zit het met isobutaan en de olie ????

    peter van dien

  • terpstra

    geen idee van, waarschijnlijk net als bij R134a?

  • kaaaaas

    Ik denk dat ik een gelijkaardig probleem heb als Desmond. Onze koelvries combinatie van Liebherr (ksds3032 index 24D/001) werkt ook enkel nog wanneer ik de knop extra koelen aanzet. Ik vermoed dat de thermostaat “half” kapot is. Heel soms doet hij het spontaan ineens weer wel. Als ik hem een tijdje uitzet dat werkt hij ook weer wel voor een halve dag ofzo…

    Op internet vind in verschillende thermostaten van liebherr, hoe weet ik welke ik moet kopen?

    Belangrijk nog, de thermostaat zit achter en plastic doosje dat met stervormige schroefjes vast zit, ik heb zulke schroevendraaiers niet, waar zou ik die kunnen krijgen?

    Verder lees ik ook dat koelkasten onder de 10 graden omgevingstemperatuur soms niet werken, is dat zo?? Mij lijkt het onwaarschijnlijk hoewel in onze garage staat (10 - 15 graden) heeft hij daar de afgelopen 3 jaar geen last van gehad. De koelkast is ondertussen 6jaar oud.

  • terpstra

    ik meende dat dat tork schroeven zijn of iets dergelijks.

    Ik denk dat dit wel bij een bouwmarkt te kopen is.

    Contacten van thermostaat hoogstwaarschijnlijk ingebrand. Hierdoor heeft het contact geen glad maar ruw oppervlakte. Thermostaat klikt waarschijnlijk wel om bij vraag naar koude, maar contacten kunnen elkaar dan niet voldoende raken om stroom door te geven. Inkoelstand werkt wel omdat de thermostaat buiten wordet gesloten. Dus de stroom gaat niet meer via de contacten van thermostaat.

    Om te weten welke thermostaat er nodig is, haal de oude er uit en neem deze mee naar een witgoed handelaar of zaak die in dergelijke dingen zit.

  • Marian

    John, ik heb hetzelfde probleem met onze koelkast. Alles bevriest in de koelkast. Ik heb 'm op 9 gezet, maar dan verandert er niets. Waar zit het probleem??

  • terpstra

    ja John, wat was nou het probleem?

  • sjef

    Transport, wedden? hahahaha

  • Rob

    Hallo, Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem als Desmond, weten jullie welke thermostaat ik nu nodig heb?

    Alvast bedankt

  • Rob

    Hallo, ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem als desmond weten jullie welke thermostaat ik nu nodig heb>?