liebherr koelkast storing

  • terpstra

    tjonge, tjonge, nee Rob dat weten wij niet. Hoogst waarschijnlijk eentje met automatische ontdooiing.

    Onderstaande had ik al eerder gemeld, misschien goed om even te lezen????

    Om te weten welke thermostaat er nodig is, haal de oude er uit en neem deze mee naar een witgoed handelaar of zaak die in dergelijke dingen zit.

    Indien je het zelf niet wil of kunt, bel een koelmonteur….. kost meer maar dan heb je het weer voorelkaar.

    O ja, als je zelf gaat sleutelen, trek eerst even de stekker uit stopcontact.

    Voor je de draden van thermostaat losneemt nummer ze even volgens nummers van thermostaat. Hiermee voorkom je dat je straks de draden op verkeerde contacten zet.

    Capillaire leiding (indien een mechanische th.) van nieuwe thermostaat (de uiteindelijke voeler) niet doorknippen en met kroonsteenje op oude capillaire leiding vastzetten. (omdat je zou kunnen denken dat dit makkelijker is) dit zijn wij namenlijk al een aantal keren tegen gekomen. Je kunt dan nl. weer een nieuwe gaan kopen.

    nou als het nu nog niet lukt!!!!!:S

  • Martin

    Beste onbekende adviseur,

    onze liebherr inbouwkoelkast (9 jaar oud) type premium 161594 koelt ook alleen als de “super cool” knop wordt ingedrukt.

    Nu schijnt dit ook aan de thermostaat te liggen en deze wil ik graag zelf vervangen.

    Het kopen van de juiste nieuwe thermostaat is niet zozeer het probleem: de Handyman weet welke het moet zijn. Maar de reparatie op zich, is de vraag.

    Om het type een beetje te omschrijven: in de koelkast zit aan de zijkant GEEN draai-/instelknop. Daar zit alleen de verlichting (aan de rechterzijde)

    In de bovenrand, aan de voorzijde zit rechts naast de “supercool”knop wel de temperatuur instelknop (een klein draaiknopje met muntgleuf) en er is een digitaal schermpje waarop de temperatuur wordt aangegeven.

    Mijn vraag: waar vind ik die thermostaat: moet de koelkast dan eerst worden uitgebouwd (dus de thermostaat zit dan ergens aan de achterzijde???)

    dus wat moet ik (naast “steker er uit”) doen om het ding te vinden, erbij te komen en de reparatie zelf uit te voeren???

    Alvast bedankt voor de reactie

  • sjef

    dat draaiknopje met muntgleuf is de thermostaat als het goed is kun je de bovenkant koelkast losschroeven dan kun je bij de

    tt komen er zit een moer om het asje deze beetje losdraaien het dopje met muntgleuf erafhalen aan de voorkant

    dan kun je de draden losmaken niet vergeten hoe alles zit aangesloten, trek nu de thermostaat eruit met de cappilaire

    voeler (lange ijzerdraad die er aan vast zit) deze loopt via een dun buisje naar de verdamper achter in de koelkast.

    De nieuwe capillaire voeler insmeren met warmte geleidende pasta en alles weer terug proppen.

    en dan maar hopen dat het werkt. als ik me niet vergis is it een ranco thermostaat er zitten stelschroefjes aan het kan zijn dat

    je deze moet je afstellen als de koelkast niet naar behoren werkt.

    OF JE BELT EEN MONTEUR NATUURLIJK is iets makkelijker

    maar goed, wat je ook doet veel succes

  • Johan

    Ik heb een gebruikte Liebherr koelkast gekocht.

    Type Liebherr KTS 1534 (tafelmodel).

    De koelkast is,denk ik, ongeveer 4 jaar oud en heeft volgens de verkoper ogeveer een jaar stilgestaan.

    Na vervoer heeft hij een maand gewerkt. Daarna doet de compressor het niet meer.

    Als je de stroom uitgeschakelt en daarna weer inschakelt werkt hij ongeveer 10 seconden

    waarna hij weer stopt.

    De verlichting doet het wel.

    Weet iemand of dit probleem verholpen kan worden ?

  • sjef

    misschien ouderwets met een moker een flinke tik verkopen zou kunnen helpen. waarschijnlijk vastgelopen en gaat uit op

    klison. Maar je moet dit wel even na meten en anders nieuwe kopen

  • Johan

    Ik ben een absolute leek en jij praat voor mij in raadsels.

    - Waar moet ik een tik tegen aan geven ?

    - Wat is een klison ?

    - Wat moet ik nameten en hoe ?

    - en moet ik nieuw kopen ?

    Is het mogelijk mij dit duidelijk te maken ?

  • Riezzie Rich

    ik hbe dit probleem eerder gehad ik denk dat hij lek is kolt hij welgoed kun je voelen om je vloeistof leiding warm is niet heet maar warm als die warm is en je pers bloed en bloed heet dan heb je wss freon te kort als der een meetpuntje aanzit bijvullen en verder niet meer naar omkijken en anders helaas een nieuwe halen

  • hans

    waarschijnlijk het startrelais

  • sjef

    ja pak een hamer en geef dat zwarte grote ronde ding achter onder in de kast een mep, mocht dit niet baten dan koop je

    een nieuwe, dat is goedkoper dan repareren.

    (By the way deze techniek is een universele methode het geld voor meerdere

    apparaten die wel eens stuk gaan)

  • Dennis

    Hallo,

    Ik heb net een liebherr koel vries combi gekocht. Nu heb ik hem aan gezet maar in het display verschijnt de error code F3.Dit zou `` Freezer air sensor `` betekenen maar wat is dat dan precies en hoe verhelp ik deze storing

    Het gaat om de Liebherr KGNv 3346 25-003

    Ik kan niet iets vinden.

    Bedankt alvast

    Dennis