starten eigen bedrijf

• Rik

Sjef ik weet niet wat voor een type jij bent maar je komt me over als een echte zeikerd,

hoop voor jou dat jij je op je werkplek zo niet richting de klant uitlaat dat zou geen echte goede reclame zijn voor ons vak toch!

even voor de duidelijkheid, ik loop dus wel zeker serieus met plannen rond maar aangezien dit geheel nieuw voor mij is

ben ik op deze site op zoek naar een serieuse discussie en/of goede tips van mensen die eventueel dezelfde weg al hebben bewandeld.

dus bij deze mijn dank aan Hans en andere die wel de moeite nemen om serieuse reacties te plaatsen!

• sjef

Beste Rik, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, ik ben recht toe recht aan, ook tegen de klant. Als ik iemand

een opstapje kan bieden dan doe ik dit met alle plezier. Je schrijft dat je al jarenlange ervaring hebt dus ik begrijp niet

dat alles nieuw voor je is. je verhaal klopt niet. Dit was een (serieuse) serieuze reactie

Begrijp mij niet verkeerd ik gun (bijna) iedereen het allerbeste

mvg sjef

• Peter R

Rik

als jij voor je zelf gaat beginnen met alle papieren die je nodig hebt dan gun ik je het allerbeste, mar,

ik heb het vaak over zwartwerkers gehad en dat zijn geen zzppers dat zijn mensen die voor 15.00 tot 20.00 uero per uur werken en de materialen die ze bij de groothandel gekocht hebben met de standaard korting rechtstreeks aan de klant geven en als deze klant toevallig één van ons belt omdat zijn baggeraar een andere klus heeft hebben wij de ene scheldpartij na de ander omdat ik de prijslijst van de leverancier gebruikt en daar moet je tegenop boksen

wij zijn in den haag en omsteken met TWEE koelbedrijfjes en een kleine 40 ZWARTWERKERS die kapen alles onder je neus vandaan en ik weet dat er van die lijpen zijn die zeggen “deze klanten komen er wel op terug”" maar nooit voor onze prijs ik zal een paar voorbeelden van deze week geven

Maandag

een snackbar belt met de mededeling dat de millieu dienst is geweest en moet een logboek hebben zijn monteur heeft de afgelopen maand TWEE nieuwe aggregaten vervangen maar kan geen logboek maken ik vroeg 75.00 euro per stuk, ik was een oplichter en een dief en kon oprotten.

maandag

een bakker vond mijn winstmarge te hoog hij had op internet gekeken en kon alles kopen met een korting van 50 % of ik dan zijn nieuwe rotzooi kon plaatsen

dinsdag

een vent in leiden belt of ik zijn toonbank kon maken een monteur had gezegd dat er te weinig gas inzat of ik het kon bijvullen het was een kwartiertje werk daarna vroeg hij wat het uurloon was en de voorrijkosten, de pleuris voor hem

dinsdag

een toko belt voor een condensor ventilator motor wist het vermogen niet en het blad diameter niet “meneer het is standaard” als antwoord of ik het even naar rotterdam kon brengen op internet koste het 45.00 euro

en sjef ben je nog als een achterlijke bezig je denkt zeker dat ik vandaag uit een ei ben gekropen

peter

• sjef

zeker niet uit een ei, misschien ergens onder een steen vandaan, ik ben ook niet van gisteren, wil je mensen tackelen?

Zul je zeker eerder moeten opstaan, Denk eerst na voordat je iets op het forum post (over zeikers gesproken)

nzvg sjef

• terpstra

ik zeg niks.:S

• Peter R

Beste sjef

ik heb een hekel aan mensen die voor anderen gaan denken en dat doe jij

ik heb het over zwartwerkers zonder papieren en helemaal geen stek diploma

ik zal binnenkort fotos op internet zetten dan zie je wat ik bedoel

vorige week

een supermarkt heeft alles tweede hand gekocht in duitsland en koeltechnisch laten installeren door een baggeraar in de gangen hangen de koelleidingen aan de TL buizen !!!!! dit heb ik nog nooit een normaal bedrijf zien doen maar dat zal jij niet begrijpen kijk binnenkort maar naar de foto's

ik heb het over bedrijven die lid waren van nvkl en nu gewoon door gaan als onderhoudsbedrijf dus geen controles meer ed.

peter

• Raymond

Peter

Ik ben blij dat die klanten jou weten te vinden maar ik heb hier dus geen last van !

Denk dat je teveel energie in deze klanten steekt

Sta je ook in de zoekmachine's van het geweldige internet zodat deze klanten JOU vinden ?

Raymond

• terpstra

Goedemorgen Peter,

Ik moet zeggen, ik ben met een hoop zaken eens wat je vermeld op prikbord, maar laatste uitspraak zeker niet.

“ ik heb het over bedrijven die lid waren van nvkl en nu gewoon door gaan als onderhoudsbedrijf dus geen controles meer ed.”

Z'n bedrijf ben ik ook, we worden nog steeds gecontroleerd, zowel Stek als PED. (installaties die daar onder vallen worden ook netjes aangemeld voor CE)

Heb nog steedst bedrijfslogo's op de bussen en willen ons gewoon als een goed bedrijf onderscheide,……….. maar geen NVKL lid meer. die jongens worden me te duur voor wat ze teruggeven. (mooie praatjes koop ik nl. niets voor)

groetjes

• Peter R

wat ik zeggen wil is dat deze bedrijven op papier helemaal geen koeltechniek meer doen maar achter de schermen wel ik kom ze dagelijks tegen

en wat raymand betreft

de wereld is zeer klein en als er in den haag en omstreken maar twee bedrijfjes zijn de ene werkt alleen en ik heb een monteur dus in totaal 3 man dat geef toch wel aan dat er iets aan de hand is

ik zoek deze klanten niet ze komen van zelf

daar komt bij dat er al jaren niet is gecontroleerd en nu is de controle nog steeds zeer slecht het enige wat de millieu diensten doen is controleren op de aanwezigheid van logboeken en de stickers en niet op de inhoud

wil je het nog makkelijker

peter

• raymond

Peter

2 bedrijfjes die wat doen dan ?

raymond