Maximale werkdruk

• Peter R

Hen,

denk je ook niet dat wij een flinke vinger in een nieuw op te zetten logboek moeten hebben i.p.v. een pennelikker

Ook de werkvoorschriften moet aangepast worden ook de nieuwe deugen niet als je alleen het onderhouds papiertje ziet, een datum, een s of o, omschijving (zeer klein) en daarna nog twee hele kleine vakjes en dit papiertje kan je 20 jaar gebruiken

peter

• henvdk

Hoi sjef,

Klopt wat je zegt.

Zet me aan het denken.!!!!

Nobo kan me de volgende keer wat.

Als je namelijk afblaast van Hoog naar Laag via bv. een bypas van het ventiel, zal de zuigdruk nooit hoger worden dan de maximale fabrieksdruk van het carter.

Dan staat de compressor allang stil om waarschijnlijk nooit meer te (kunnen) starten.

De gesloten scrols blazen soms over van HD naar LD en vallen dan meestal uit op hun sterpuntclixon , voor een paar uur.

(vroeger koelden we die met vloeibare R22 aan de buitenkant eroverheen spuiten,zeker als je ver van huis was)

Als een compleet unit buitenstaat en bij stilstand komt de omgevingstemperatuur er makkelijk boven (behalve brand )

Dan moet je LD ook afblazen.

bijvoorbeeld R507 in een omgeving dat het hele toestel bij stilstand 45 gr kan worden =20 Bar.

En je Bitzer is bv max. 19 bar. Ja dan zou je moeten afblazen.

Maak in zo'n geval (industrie bv ) een open leiding verbinding naar een zuigvat wat kouder staat.

Je druk komt overeen met het koudste punt in de installatie.

DUS ….Samen dubben is nog nooit verkeerd geweest.

groeten

• henvdk

Ja Peter mee eens ,maar ik ben er nog niet uit.

Het eerste wat Stek afkeurde in de beginperiode ,waren de werkvoorschriften van de NVKL.

We hebben toen eigen werkvoorschriften gemaakt en die overleven vanaf 2000 de ISO9001-de VCA-en de PED en tussendoor de WIK waarvoor ik de NVKL 2000 gulden sponserde voor reclame die nooit kwam.

We gaan die werkvoorschriften komend jaar herzien en voorleggen aan div. audits.

Wat mij betreft kan iedere collega die geen NVKL-voorschriften wil/kan krijgen dan gratis( verzendkosten bv. 10 euro) die van mij digitaal krijgen.

Iedereen zal dan wel z'n eigen stempel daarin moeten aanbrengen (ik bedoel z'n eigen woorden en bedoeling)

Gebruik voorlopig je oude werkvoorschriften, die zijn toch niet verkeerd?

Voeg wel toe onderaan ,dat je ongeveer na 3/4 uur na het dichten van het lek

DE lektest hebt gedaan die binnen een maand na reparatie moest gebeuren volgen de F-gassenwet.

Hij ,op geitenwolensokken, die het daar niet mee eens ,procedeert maar.

mvrgr.

• terpstra

ik snap het al ik heb EN378-2-2000. ships! (:P)

• Willem

staat het ook in >> par.5

• terpstra

dank je Willem, had ik al gezien. Ik doe het uiteindelijk netzo als jou en ieder ander, maar mee eens?, helaas nog steeds niet.