oliestoring invriezen compressor

• henvdk

Simpel probleem lijkt me.

Maar .. service bezoek is nodig om het vast te stellen.

Wij passen deze manier van ontdooien en verwarmen van warmtecelllen regelmatig toe (al vele jaren)

Als je niet van dat “cheap” -bedrijf uit Midden Limburg bent, wil ik je wel helpen.

Ik woon regio Venlo.

• rich

he case,

ik denk dat je persin vriest omdat je compressor droog staat te draaien tijden draaien moet je het volgende controleren staan alle vloeistofmagneet kleppen open indien ja moet je verder zoeken en kijken naar je zuiggas leiding der zit geen lek in anders zou hij niet invriezen de oliedrukstoring kan wel kloppen want ja als er 3 verdampers opstaan en 1 draait ermaar dan draait ie veel op deellast waardoor er minder olieterug komt dus voor dat probleem is het advies even 100% te draaien dus alle drie verdampers moeten aan staan. dat je persleiding invriest is de volgende vragen vanbelang waar staat je machine buiten of binnen. zitten er terugslagkleppen in deze machine zoja mischien dat die door lekken. zo niet zit er een vloeistofafscheider in de zuigleiding zoja dan kan het zijn dat die installatie overvuld is en dat ie gewoon vloeistof aan het aanzuigen is waardoor hij geen verschildruk kan meten maar dat laatste zal tog echt een service monteur langs moeten mischien moet je ibk groep bellen die weten wel het een en anders van zulke machines

• henvdk

Rich je zegt; dan draait ie veel op deellast waardoor er minder olieterug komt.

Laat ik het netjes uitdrukken;

Een goed geinstalleerde installatie krijgt ook bij deellast 100% de olie terug.

Al 35 jaar dat ik het kan beoordelen.

gr.

• case2140

Hoi Rich

bedankt voor je uitgebreide diagnose.

De compressor staat binnen en de condensor ook.

het zou kunnen dat het te maken heeft met de vloeistofafscheider.

afgelopen dagen heb ik trouwens geen problemen gehad bij 37 graden buitentemperatuur

en een celtemperatuur van 3,5 graad. (ook 1 cel)

problemen beginnen pas bij cel onder 0 draaien.

Ik heb overigens via deze site van een bedrijf uit de buurt die ervaring heeft met de dezelfde compressor aangeboden gekregen dat ze het probleem op willen lossen.

maar door de hitte hebben ze dit even uitgesteld tot volgende week.

• case2140

klopt Hen denk niet dat dat het probleem is

• rich

he case

als alles binnenstaat heeft de buitentemperatuur weinig zin tenzij er lucht verversing in die ruimte staat. ik denk ook dat he tbij de vloeitstof afscheider zit. hoewel het is tog een raar geval bij een celtemp van 3.5 graden heb je geen problemen moment dagt ie onder 0 komt begint het, en als je zuig enpers invriezen zit het dan ook over de compressor of alleen de pijpen en als alleen de compressor is blijft de persleiding wel warm worden of zijn de zuig en pers temp hetzellfde. en ik denk niet dat het oliedrukstoring als je zo beschrijft eerder lage druk reset de machine zijn eigen na een bepaalde tijd? of moet je de machine handresseten

• case2140

handmatig resetten

de hele compressor vriest in halve centimeter ijs aan buitenkant en begint na verloop van tijd weer vanaf de perszijde te ontdooien

persleiding is op invries moment niet erg warm

• skilt78

beste case

Is het een nieuwe installatie of draait het al wat jaren

En is het een pomp systeem

• skilt78

beste case

Is het een nieuwe installatie of draait het al wat jaren

En is het een pomp systeem.

• rich

pomp systeem heeft er niks mee te maken ik denk dat je compressor invloeistog staat te draaien en om verdere schade te voorkomen moet je hem beter uit maken en wachten op de service monteur straks gaat je compressor no dood moegt je nie hebben denk ik