oliestoring invriezen compressor

• sjef

veel succes, graag gedaan en had ik al gelezen

• case2140

o.k , ik hou iedereen op de hoogte hoe het afloopt

• skilt78

Ja Rich ga eerst maar eens een keer terug naar school

• sjef

niet om het een of ander, maar ik denk dat die Rich aardig wat kennis heeft. Zijn taal is wat

aan de magere kant maar abn lost geen storingen op!

• case2140

dinsdag 19 juli gaan we een paar dingen veranderen.

daarna is de verwachting dat ie beter gaat draaien.

het punt is dat er teveel koelgas niet verdampt en terug komt als vloeistof van de verdamper

• Riezzie rich

bedankt sjef voor het compliment excuses voor me nederlands. volgens mij had ik al een paar berichten terug het vermoeden dat er te veel koudemiddel in zat dit bevestigd het.

• henvdk

????

Dat staat er niet Rich.(lees nog maar eens )

Teveel vloeibaar terug is niet teveel erin ,maar de overhitting is te klein.

De overhitting wordt geregeld door een thermostatisch of electronisch expansieventiel.

Een zeer belangrijke regelaar dus voor goede werking van de installatie en juiste vochtigheid in een cel.

Bij een DX -systeem is de hoeveelheid vulling eigenlijk onbelangrijk voor de verdamper.

Alleen wordt je condensor te klein als er teveel in zit.

Bij een koelkastje met capillaire is de vulling wel erg belangrijk.

Dan kan 10 gram teveel al een bevroren compressor veroorzaken. (zonder vloeistofschade ,maar lange looptijden)

• sjef

weet je zeker dat er geen olie in je verdamper zit?

• rich

dus je wil zeggen dat het ventiel niet goed is of verkeerd ingesteld is? en een juiste afvulling is wel belangrijk!!

• sjef

rich juiste vulling is niet de oorzaak van de storing, bovendien er zitten eev,s in de installatie

die continu een bepaalde ov handhaven, de delta P over het ventiel is minder belangrijk.